zaterdag 1 maart 2014

Orginele traktaties

Een jaarlijks terugkerend thema voor moeders zijn de traktaties van je mini-me op school of het kinderdagverblijf. Ik zal eerlijk zijn, uit ervaring weet ik dat het de kinderen niks uitmaakt hoeveel uur werk er in je prachtig zelfgemaakte traktaties zit. Als er maar iets leuks en/of lekkers bijzit! Dus ja voor wie doe je het eigenlijk vraag ik me dan af?! Maar ja toch wil ik me er niet met een doosje rozijnen of een nijntje-koekje vanaf maken. Dus speur ik nu al dagen op het web naar originele traktaties, het liefst nog een beetje budget vriendelijk, niet al teveel werk en als het kan nog een beetje gezond en verantwoord....Ik kan je vertellen dat dat nog best lastig is. Mijn dochter word bijna 2 en mag dan trakteren op de babygroep die ze gaat verlaten voor de peutergroep. Uiteindelijk viel mijn oog op een traktatie van rupsje-nooitgenoeg. Stukjes komkommer, appel, worst en kaas, uiteraard met een gaatje in het midden. Simpel, gezond en geen aanslag op je boodschappen budget. Als afscheidscadeau voor de leidsters en de groep heb ik ook het boek gekocht van rupsje nooitgenoeg. Voor nog meer leuke traktatie inspiratie kun je ook eens kijken op het blog van Moodkids waar vaak leuke ideeën en gratis printables opstaan!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten